اسلو کالر ، دنیای کم رنگ عکاسی

اسلو کالر ، کم رنگ ، عکاسی ، عکس جدید ، تصاویر جدید

سرویس و تعمیر اسپیلت، داکت اسپلیت و چیلر

امروزه هر سال با فرارسیدن فصل گرما، بسیاری از مردم برای سیستم سرمایشی منزل خود از کولر گاز و اسپیلت استفاده می کنند. از این رو سرویس اسپیلت و سایر دستگاه ها همچون اسپیلت یکی از مهم ترین کار ها در فصل گرما به شمار می رود. شما با سرویس کردن اسپیلت و دستگاه های دیگر همچون اسپیلت می توانید عمر دستگاه خود و راندمان آن را افزایش داده و همچنین از مصرف بی رویه برق و انرژی جلوگیری کنید.

سرویس اسپیلت

نگهداری مناسب و سرویس اسپیلت یا کولرگازی قبل از شروع فصل گرما می تواند تاثیر به سزایی در کاهش مصرف برق و همچنین افزایش عمر کولر شما داشته باشد. فیلترها، پرهای کولرگازی و برخی دیگر از قطعات آن مرتبا نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. اگر شما سرویس اسپیلت و کولر خود را به درستی انجام دهید می توانید سال های زیادی به بهترین نحو از کولر یا اسپیلت خود استفاده نمایید. اگر شما سرویس اسپیلت و کولرگازی خود را مورد توجه قرار ندهید یا اینکه در نگهداری مناسب کولر کوتاهی کنید، کارکرد کولر با اختلال روبه رو خواهد شد و با گذشت زمان کاملا از کار کردن می ایستد. در این صورت مصرف برق نیز تا حد زیادی بالا رفته و منجر به اصراف برق و هزینه برای شما خواهد شد. در نتیجه بهتر است نگهداری و سرویس اسپیلت و کولر گازی را در فصل های گرم سال مورد توجه قرار دهید.

آموزش سرویس اسپیلت

برای سرویس اسپیلت و کولرگازی شما می توانید از افرادی که در این زمینه مهارت دارند کمک بگیرید و از نتیجه کار خود مطمئن باشید. همچنین شما می توانید خودتان سرویس اسپیلت و کولرگازی خود را انجام دهید. اولین چیزی که باید در هنگام سرویس کولر خود به آن توجه کنید، حفظ سلامتی خود است از این رو قبل از هرکاری برق کولر گازی خود را قطع کنید تا خطر برق گرفتی وجود نداشته باشد. بهتر است برق را از فیوز اصلی قطع کنید که خیالتان کاملا راحت باشد. سپس باید به سراغ شستشوی پنل داخلی کولر گازی بروید، برای اینکار قاب جلوی کولر گازی را جدا کنید. پس از جدا سازی می توانید دو پنلی که داخل کولر قرار گرفته است را مشاهده کنید. آن دو پنل را از داخل کولر خارج کنید و با استفاده از فشار آب آن ها را تمیز بشویید به گونه ای که تمامی گرد و غباری که روی آن ها جمع شده است تمیز شود. در مرحله بعد باید سنسور کولر خود را تمیز کنید برای این کار ابتدا باید آن را با دقت از داخل کولر خارج کنید و اقدام به تمیز کردن کنید. این سنسور وظیفه خاموش و روشن کردن کولر را برعهده دارد از این رو باید کاملا تمیز باشد تا کار خود را به درستی انجام دهد. سومین مرحله شستشوی فین های کولر است. این فین ها یا کویل ها به طور مداوم با محیط در ارتباط هستند و سرمای کولر را به محیط انتقال می دهند. برای شستشوی فین ها می توانید به کمک یک آب پاش آن ها را مرطوب کنید و سپس با یک برس نرم به تمیز کردن بپردازید. پس از شستشوی کویل ها ابتدا باید سنسور را با دقت سرجای خود قرار دهید. سپس دو فیلتری که خارج کرده بودید را کاملا خشک کنید و در جای خود قرار دهید. در نهایت قاب جلوی کولر خود را به درستی ببندید تا کار سرویس اسپیلت خود را به پایان برسانید.

سرویس داکت اسپیلت

همانطور که گفته شد، سرویس داکت اسپیلت یکی از مهم ترین اقدامات برای جلوگیری از کاهش راندمان و افزایش مصرف انرژی محسوب می شود. سرویس و تعمیر داکت اسپیلت به دلیل اینکه در معرض گرد و غبار قرار دارد باعث می شود به مرور زمان گرفته و کثیف گردد. گرفته شدن داکت اسپیلت باعث کاهش راندمان اسپیلت شده و همچنین افزایش برق را در نتیجه خواهد داشت. از این رو برای جلوگیری از کاهش راندمان و افزایش برق باید سرویس های دوره ای اسپیلت و داکت اسپلیت را جدی بگیرید همچنین شما باید در بازه های زمانی مختلف میزان گاز داکت اسپیلت را چک نمایید در صورتی که از حد نرمال خود پایین تر باشد باید برای شارژ گاز داکت اسپیلت اقدام نمایید. اگر شما سرویس های دوره ای را انجام ندهید ممکن است داکت اسپیلت شما دچار خرابی شود و شما مجبور به تعمیر داکت اسپیلت خود شوید.

تعمیر اسپیلت

تعمیر اسپیلت با سرویس اسپیلت متفاوت می باشد. شما برای اینکه بتوانید در صورتی که اسپیلت شما دچار خرابی شد آن را تعمیر کنید باید دوره های آموزشی را برای این کار بگذرانید. در غیر اینصورت باید برای تعمیر اسپیلت خود از کسانی که در این حرفه توانایی دارند کمک بگیرید. در حالت کلی تعمیر اسپیلت شامل رفع ایرادات نصب اسپیلت، تعمیر بد اینورتر، گازکردن کمپرسور و… می باشد.

سرویس چیلر

سرویس و تعمیر چیلر شامل چند مرحله می باشد:

  1. بررسی و تمیز کردن لوله های چیلر: چیلر هایی که امروزه در بازار موجود است پر بازده ترین و بهترین نوع چیلر ها می باشد. در صورتی که بخواهید عمر چیلر خود را افزایش دهید و همچنین کیفیت آن را همیشه به بهترین نحو حقط کنید باید در بازه های زمانی مختلف لوله های آن را بررسی و تمیز نمایید.
  2. شارژ گاز در هنگام سرویس کردن چیلر: زمانی که چیلر را سرویس می کنید توجه داشته باشید که میزان گاز آن را نیز چک نمایید و در صورت لزوم به شارژ آن قدام نمایید. زیرا اگر گاز چیلر از حد معمول کاهش یابد ممکن است راندمان آن را کاهش دهد و باعث استفاده بیش از حد انرژی گردد.
  3. تنظیم تجهیزات چیلر: تجهیزات و قسمت های مختلف چیلر برای اینکه عملکرد درستی را داشته باشند باید به درستی تنطیم گردند، از این رو بهتر است در هنگام سرویس کردن به تنظیم تجهیزات چیلر نیز توجه نمایید.

ارسال دیدگاه جدید
از نوشتن دیدگاه های غیر مرتبط با پست جدا خودداری کنید.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

دیدگاهی ارسال نشده است!